Kami Membuat Sekolah Pengekodan Percuma Tempatan Menggunakan Kurikulum freeCodeCamp. Inilah Yang Kami Pelajari.

Walaupun gambar ini menunjukkan bilik darjah secara peribadi, kami telah memindahkan sekolah kami sepenuhnya jauh akibat keadaan COVID-19.

Sekiranya anda ingin belajar cara membuat kod, umumnya terdapat tiga pilihan untuk dipilih:

  1. Anda boleh mengajar sendiri dan mencari kurikulum anda sendiri.
  2. Pergi ke kolej dan dapatkan ijazah sains komputer / IT.
  3. Atau bersekolah di sekolah pengekodan. Sekolah pengekodan adalah kursus kemalangan langsung yang direka untuk membuat anda mencapai kelajuan dengan cepat sehingga anda dapat mencari pekerjaan pengembangan perisian pertama anda dalam tiga bulan hingga satu tahun.

Pilihan nombor satu adalah yang paling murah, tetapi juga yang paling mengecewakan dan sukar. Sangat mudah untuk terjebak di sepanjang jalan dan mahu menyerah.

Pilihan dua dan tiga dapat berjalan dengan baik, jika anda mampu mengambil cuti kerja (atau sekurang-kurangnya bekerja lebih sedikit jam), bayar tuisyen ditambah dengan kos sara hidup semasa anda menghadiri dan mencari pekerjaan, dan masih dapat menguruskan kehidupan keluarga dan peribadi. Tidak semua orang dapat melakukan itu.

Inilah sebabnya mengapa kami mencipta freeCodeSchool Indy. Ini adalah program pengkodan percuma berdasarkan kurikulum freeCodeCamp di mana kami membimbing pelajar melalui program sekolah pengekodan sambilan selama tiga bulan.

Kami mempunyai dua kelas dua jam seminggu - Isnin dan Rabu dari 6-8 malam, di mana kami mengajar mereka semua dari asas HTML hingga JavaScript dan Pengenalan hingga React.

Pelajar diharapkan menghabiskan sekurang-kurangnya 6 jam seminggu untuk belajar sendiri, dan secara pilihan dapat menghadiri waktu pejabat pada hari Ahad yang kami adakan dari jam 1-5 petang. Sekiranya mereka melengkapkan tiga bulan pertama, maka mereka dapat mengikuti program tiga bulan kedua, di mana mereka dapat mengetahui tentang pengembangan web back-end di Node.js.

Kami mula mengusahakan idea ini lebih dari setahun yang lalu dan sangat menarik kerana dapat mengatakan bahawa kami menyelesaikan kohort pertama kami pada bulan Mei. Sekarang kita dapat berkongsi apa yang telah kita pelajari dalam artikel ini.

Matlamat Kami dalam Membangun Sekolah Pengekodan Percuma

Matlamat kami dari awal adalah untuk menyediakan pendidikan yang dapat diakses dan menyokong untuk semua orang tanpa mengira pendapatan atau keadaan hidup (seperti kemampuan untuk mengambil cuti kerja).

Kami tidak berusaha untuk bersaing dengan bootcamp atau sekolah pengkodan biasa - mereka juga memberikan perkhidmatan yang berharga untuk pelajar. Kami hanya berusaha untuk mempunyai pilihan lain yang lebih mudah untuk orang yang memerlukan jadual yang lebih fleksibel atau tidak dapat sekolah pengekodan berbayar.

Pelajar akan mendapat bimbingan dan arahan dari staf, sukarelawan, dan anggota masyarakat sepanjang program ini, dan sebagai alumni selepas itu.

Sudah tentu, kami mahu pelajar kami dapat pekerjaan di industri sekiranya itu adalah tujuan mereka. Tetapi kita tidak mempunyai sumber untuk menjamin apa-apa. Kami hanya mahu memberikan sokongan sebanyak mungkin kepada para pelajar sama ada mereka memutuskan untuk terus belajar sendiri, atau mengikuti program yang lebih formal, seperti sekolah atau kolej pengekodan.

Seperti yang saya nyatakan sebelumnya, kami memerlukan sekitar satu tahun untuk menyiapkan semuanya - antara mencari ruang dan tenaga pengajar, dan juga menentukan jenis program dan kurikulum. Inilah semua perkara yang perlu dilakukan dalam penyediaan program kami.

Bagaimana Kami Merancang Program

Perkara pertama yang kami lakukan adalah memilih jangka masa dan matlamat program ini. Kami terus menjalani kelas selama tiga bulan di mana para pelajar akan mempelajari asas-asas HTML, CSS, dan JS, dengan beberapa tambahan seperti Bootstrap dan React Components.

Sekiranya semuanya berjalan lancar, tujuan kami adalah untuk mengambil cuti sebulan dan menjadi tuan rumah kursus tahap dua untuk pelajar yang menyelesaikan yang pertama. Tahap dua akan menjadi tiga bulan lagi di mana kita akan membina apa yang kita ajarkan di tingkat satu dan mengajar lebih banyak mengenai kerangka kerja JavaScript dan memperkenalkan Node.js.

Bermula kecil hanya dengan program separuh masa selama tiga bulan membantu kami dapat belajar dan membuat penyesuaian semasa kami mengikuti. Ini juga memberi para pelajar tujuan jangka pendek untuk dapat menyelesaikan program ini dan mempunyai portfolio kecil hanya dalam beberapa bulan.

Inilah organisasi kami di Github. Kami sedang dalam proses mengemas kini dan membuka sumber bahan kami semasa kami mengikuti.

Mengamalkan KurikulumCodeCamp percuma

Pembangunan kurikulum memakan masa dan mahal. Nasib baik, freeCodeCamp sudah mempunyai kurikulum percuma yang hebat yang dapat kita gunakan dan ubah suai tanpa ikatan.

Kami mengambil kurikulum freeCodeCamp dan mengikutinya sebagai garis besar kuliah kami. Kami menggunakan cabaran sebagai tugasan untuk pelajar menyelesaikan antara kelas. Kami juga menggunakan projek freeCodeCamp sebagai tugas individu dan kumpulan sepanjang perjalanan.

Sepanjang pelajaran, kami juga mendorong pelajar untuk berusaha melakukan sedikit kerja tambahan untuk mendapatkan sijil percumaCodeCamp mereka semasa, atau setelah akhir program.

Bagaimana Kami Menemui Ruang untuk Mengadakan Kelas

Perpustakaan Awam Indianapolis dengan murah hati bersetuju untuk mengadakan kelas kami dan memberi kami ruang untuk waktu pejabat juga. Ukuran ruang di makmal komputer adalah terhad, jadi jumlah maksimum pelajar yang dapat kami ambil setiap kelas adalah 22 orang.

Kita boleh menggunakan ruang persidangan yang lebih besar di perpustakaan untuk menampung kelas yang lebih besar, tetapi kemudian kita tidak dapat mengambil pelajar yang tidak memiliki komputer riba - dan itu tidak akan dapat diakses oleh semua orang.

Kami tidak merancang untuk menjadi program jarak jauh, jadi kami harus menyesuaikan kelas kami untuk menggunakan Discord untuk kuliah dan semua komunikasi pelajar ketika COVID-19 berlaku. Lebih lanjut mengenai itu kemudian.

Bagaimana Kami Memilih Alat Teknologi

Kami menyediakan forum Wacana (seperti forum freeCodeCamp) sebelum kelas dimulakan supaya pelajar dapat log masuk, mendapatkan pengumuman, mengemukakan soalan, dan menghantar tugasan. Ia juga memberi beberapa hak istimewa kepada staf pentadbir untuk menjejaki pelajar dan interaksi pelajar yang sederhana.

Bagaimana Kami Mentadbir Sekolah

Mencari Pelajar

Semasa kami merancang program ini, kerisauan kami adalah bahawa kami tidak akan mendapat cukup minat dan semua perancangan kami akan menjadi sia-sia. Kenyataannya adalah bahawa kita mempunyai minat yang terlalu tinggi dan tidak dapat menampung setiap pelajar. Untuk 22 slot, kami mempunyai lebih daripada 140 orang yang ingin mengambil bahagian! Dan itu tanpa melakukan pemasaran sebanyak itu.

Sangat menarik untuk mendapat minat yang tinggi terhadap program kami, tetapi kami juga harus memutuskan pelajar mana yang harus diambil dan bagaimana memilih dengan cara yang adil.

Kami memutuskan untuk mengecilkan lapangan dengan mengharuskan orang muncul untuk tiga aktiviti pra-saringan di mana mereka akan menyelesaikan beberapa cabaran asas, seperti Code.org's Flappy Game. Ini memberitahu kami pelajar mana yang didedikasikan untuk muncul dan jumlah orang hampir menjadi 80 orang. Itu masih terlalu banyak untuk ruang yang kita ada sehingga harus melakukan undian rawak untuk memilih pelajar akhir.

Mengajar Pelajar

Setiap pelajar belajar secara berbeza dan mempunyai keperibadian dan pilihan mereka sendiri. Tidak masuk akal untuk menjangkakan bahawa kita hanya dapat memberi kuliah kepada pelajar selama satu jam dan mereka semua dapat mengambil semua maklumat itu dan membina makmal tanpa masalah.

Kami memutuskan format kuliah di mana kami memulakan setiap kuliah dengan bertanya jika ada yang mempunyai soalan - biasanya kami tidak mendapat banyak. Kemudian, kita masuk ke slaid, dan berhenti sebentar setiap ~ 15 minit untuk memberi pelajar 'makmal' berpandukan supaya mereka boleh mencuba sendiri dengan sokongan kerana mempunyai arahan dan masih dapat mengemukakan soalan di dalam kelas.

Kami juga sering meninggalkan 30+ minit terakhir kelas 2 jam untuk pelajar dapat mengerjakan projek kelas mereka.

Mengumpulkan Tugasan

Sebilangan orang tidak menyerahkan tugas. Ini mungkin bermaksud mereka malu untuk berkongsi kod mereka di mana pelajar lain dapat melihat, atau mereka tidak menganggapnya perlu kerana ini adalah sekolah pengekodan percuma, dan beberapa rakan sekelas mereka juga tidak melakukannya.

Sekiranya ini adalah yang terdahulu, maka kami mendorong mereka untuk berkongsi tugas dengan hanya kakitangan dan memberitahu mereka bahawa kita semua sudah berada di tangan mereka sebelumnya.

Sekiranya mereka tidak menyerahkan tugas kerana mereka tidak mahu ... baik, tidak banyak yang dapat kita lakukan untuk itu. Kami berusaha untuk mengelakkan pelajar daripada mengikuti kelas yang tidak mahu mengambil bahagian sepenuhnya dalam program ini.

Tugasan pada mulanya menyerahkan forum, tetapi kami mendapat penglibatan yang sangat rendah di sana. Pelajar tidak kerap masuk dan mereka tidak pernah bertanya di sana.

Sekarang tugas diserahkan melalui saluran Discord pada pelayan yang kami miliki untuk sekolah pengekodan kami.

Oleh kerana kami menguruskan keseluruhan program kami dari pelayan Discord yang sama - termasuk mengadakan kuliah, menjawab soalan, dan mengurus program - kami melihat peningkatan jumlah tugas yang diserahkan. Kami juga mendapat maklum balas yang lebih berguna yang pelajar dapatkan daripada kakitangan dan sukarelawan.

Tarikh akhir

Sekiranya kita mempunyai tarikh akhir untuk menyerahkan projek? Pendapat kita sekarang adalah tidak, kita tidak seharusnya.

Sebilangan besar kohort pertama agak ketinggalan dan sebahagian dari mereka menyelesaikan program beberapa minggu selepas tamat. Perlukah kita menghukum orang yang menyelesaikan, tetapi tidak tepat pada waktunya? Kami tidak fikir begitu dan inilah sebabnya: Semua orang belajar mengikut rentak mereka sendiri.

Sekiranya seseorang selesai dalam 3 bulan dan pelajar lain dalam 4 bulan, maka mereka berdua harus diberi penghargaan yang sama kerana menyelesaikan program ini.

Suatu hari nanti, kita akan dapat kemasukan pengekodan dan membantu pelajar pada tahap yang lebih terperinci. Sehingga itu, yang paling tidak dapat kita lakukan adalah tetap fleksibel untuk menampung mereka dan membiarkan mereka menyerahkan projek yang lain bila-bila masa mereka boleh.

Minta Pelajar Minta Bantuan

Ini telah menjadi salah satu masalah terbesar kami! Sebilangan orang ketinggalan dan sebilangan pelajar keliru tetapi tidak mahu meminta pertolongan. Sebilangan pelajar sangat keliru sehingga mereka tidak tahu apa jenis pertolongan untuk meminta.

Anda tidak boleh memaksa orang untuk mendapatkan bantuan, tetapi anda boleh meminta mereka. Cara terbaik yang kami dapati untuk membuat mereka mengemukakan soalan adalah dengan membuat segmen tinjauan pendek pada awal kuliah dan mempunyai waktu belajar yang dijadualkan di mana pelajar boleh masuk dan mengemukakan soalan dalam suasana kumpulan yang jauh lebih kecil.

Sekiranya mereka lebih suka mengetik soalan, mereka boleh mengemukakannya dalam sembang pelajar atau menghantar mesej peribadi kepada salah seorang penganjur.

Kita hanya boleh melakukan banyak perkara. Sekiranya pelajar tersesat atau keliru dan tidak mahu meminta pertolongan, tidak ada cara untuk kita memperbaikinya. Kami berusaha bersungguh-sungguh untuk menemui mereka di mana mereka berada, tetapi mereka juga harus berusaha keras untuk datang kepada kami.

Tinjauan Pelajar

Melakukan tinjauan pelajar secara berkala sangat membantu kami mendapatkan maklum balas kritikal untuk program kami.

Pada kali pertama kami, kami mengumpulkan maklumat mengenai matlamat dan latar belakang pelajar pada awalnya, kemudian membuat tinjauan pelajar pada tahap separuh jalan - sekitar 6 minggu dalam - dan kemudian tinjauan lain pada akhirnya.

Walaupun kami menerima banyak maklumat yang baik, di belakang, kami seharusnya mengambil lebih banyak tinjauan dan menambahkan beberapa soalan lagi. Kali ini, kami mungkin akan melakukan tinjauan untuk mendapatkan maklum balas pelajar setiap bulan. Berikut adalah beberapa soalan yang kami ajukan:

  1. Apa pendapat anda mengenai program setakat ini? Adakah ia memenuhi jangkaan anda?
  2. Adakah anda merasakan kuliah itu berguna untuk melaksanakan tugasan?
  3. Bagaimana kami dapat menolong anda mencapai matlamat anda dengan lebih baik?
  4. Adakah anda mempunyai maklum balas lain untuk kami?

Berurusan dengan Drop Out

Hidup berlaku, perkara berubah. Kita harus memahami bahawa pelajar yang berhasrat sepenuhnya untuk berpartisipasi mungkin terpaksa berhenti kerana keadaan yang tidak dapat dielakkan.

Sekiranya mereka berkomunikasi dengan kami mengenai situasi ini, kami menawarkan mereka tempat dalam kohort seterusnya.

Sekiranya mereka tidak muncul atau berkomunikasi dengan kami, mereka bebas untuk mengajukan permohonan pada masa akan datang, tetapi tidak ada tempat yang akan disimpan untuk mereka.

Kakitangan dan Sukarelawan

Mencari Sukarelawan

Tanpa sukarelawan, adalah sangat luar biasa untuk menjalankan program seperti ini. Berikut adalah beberapa jenis sukarelawan yang anda perlukan untuk berjaya.

Tanggungjawab:

  1. Penganjur - Ya, kami juga sukarelawan.Kami bernasib baik kerana mempunyai pasukan penganjur yang luar biasa yang menjalankan program ini. Ini termasuk saya, dua pembangun lain, dan penyelia makmal komputer dari perpustakaan yang juga tahu bagaimana membuat kod. Kami berbual beberapa kali seminggu di Discord untuk memastikan program berjalan lancar dan pelajar maju. Saya fikir 3-5 adalah jumlah yang cukup baik untuk pasukan penganjur, tetapi kami mungkin menambah lebih banyak perkara untuk melakukan perkara tertentu, seperti 'pengurus komuniti' atau 'penyelaras sukarelawan.'
  2. Penyampai - Orang-orang ini memberi kuliah pada waktu kelas atau sesi bantuan khas yang diadakan pada hujung minggu biasanya. Ini adalah jenis sukarelawan yang sukar dikendalikan. Dalam program kami, kuliah berdurasi 1.5-2 jam dan hanya ada 24 daripadanya, jadi setiap satu harus tepat dan sesuai dengan kurikulum yang lain. Sebilangan sukarelawan yang baik mungkin tidak sesuai untuk memberi ceramah kepada orang-orang yang baru dalam pembangunan. Adalah sangat penting untuk jelas mengenai apa yang anda mahukan untuk mereka bahas dalam kuliah, sehinggalah kepada setiap titik dan hasil pembelajaran yang diharapkan. Kami juga memastikan untuk memberi sukarelawan gelangsar geladak untuk berfungsi sehingga sesuai dengan kurikulum yang lain.
  3. Mentor - Pelajar bukan sahaja akan mempunyai soalan pengekodan, tetapi juga mempunyai soalan mengenai kerjaya, rangkaian, dan lain-lain. Mentor sangat bagus untuk menjawab jenis soalan ini. Kami sedang berusaha menyusun program bimbingan kami di mana mentor sukarela akan mendaftar masuk dengan pelajar sekurang-kurangnya sekali seminggu untuk memastikan mereka berada di landasan yang betul dan menjawab sebarang pertanyaan yang mereka ada. Salah satu sebab kelewatan tersebut adalah kerana kami telah mengusahakan sistem untuk menangani sebarang aduan bahasa atau tingkah laku yang tidak sesuai yang mungkin berlaku semasa pelajar bertemu satu sama lain dengan sukarelawan.
  4. Pembantu Makmal - Pembantu makmal ada untuk membantu secara serentak semasa sesi makmal langsung, biasanya dengan masalah menjalankan perisian atau penyahpepijatan. Kami menggunakan lebih banyak pembantu makmal semasa mengadakan kelas secara langsung Dengan keadaan yang jauh, kita tidak dapat melihat skrin pelajar sehingga kita hanya perlu menyediakan beberapa orang untuk menjawab soalan dalam sembang jika orang tersekat.
  5. Pembantu Am - Orang-orang ini membantu menjawab soalan pelajar dalam sembang dan melakukan tugas lain seperti menyemak projek dan portfolio. Mereka juga berguna bagi pelajar untuk membuang getah atau untuk memberi semangat.

Buku Panduan Sukarelawan

Kami membuat buku panduan dua halaman yang memperincikan harapan untuk tingkah laku sukarelawan dan juga syarat untuk penyertaan dalam program kami. Ini cukup asas sekarang, tetapi kita akan terus membangun ketika kita terus berjalan, saya pasti.

Kami juga memberi mereka pautan ke kod tingkah laku freeCodeCamp kerana pendek, manis, dan intinya: baik hati, memahami, dll.

Memastikan Kakitangan mempunyai Alat untuk Berjaya

Kami pasti melakukan beberapa kesalahan, termasuk membiarkan penyampai membuat slaid sendiri dan kemudian harus memberitahunya pada saat-saat terakhir bahawa mereka perlu berubah. Ia tidak berjalan dengan baik. Kita seharusnya lebih jelas dengan apa yang kita mahukan darinya.

Kini, semua orang menerima geladak slaid pelekat boiler dari kami serta senarai topik yang akan dibincangkan. Kami juga berhubung dengan mereka beberapa kali untuk mengetahui kemajuan dalam persembahan mereka untuk memastikannya berada di landasan yang betul.

Sekarang, kami mempunyai buku panduan sukarela, rancangan pelajaran dan slaid untuk pengajaran, panduan untuk mentoring, dan folder pemacu google di mana kami menyimpan semua dokumentasi untuk program, kemajuan pelajar, bahan kurikulum, dan rancangan masa depan. Baru-baru ini kami menyusun semula semua bahan ini untuk memudahkan mereka mencari ketika kami memerlukannya.

Apabila program ini berkembang, kita perlu menguruskan lebih ramai sukarelawan dan juga kakitangan yang bergaji. Kami menyiapkannya dengan mendokumentasikan proses kami untuk membuat onboarding sedikit lebih lancar setiap kali.

Rakan Komuniti

Kami sedang berusaha untuk membentuk perkongsian komuniti untuk mendapatkan penaja untuk pembiayaan serta sumbangan peralatan teknologi.

Sebilangan pelajar kami tidak mempunyai akses ke komputer yang baik atau sambungan internet yang pantas. Perpustakaan menyediakan perkara-perkara itu kepada kami ketika kami menjadi tuan rumah dalam kelas orang, tetapi sekarang lebih sukar kerana kami jauh.

Selain itu, perpustakaan hanya mempunyai waktu terhad, dan, bagi pelajar yang bekerja banyak pekerjaan atau mempunyai tanggungjawab keluarga yang lain, sukar untuk meluangkan masa untuk melakukan semua kelas di siang hari. Inilah sebabnya mengapa penajaan rakan komuniti sangat penting untuk menjadikan program kami dapat diakses.

Pada masa akan datang, kami berharap dapat menyediakan akses internet dan komputer riba untuk pelajar yang memerlukannya.

Menyusun

Pemasaran

Kami tidak mempunyai pakar pemasaran dalam pasukan kami. Usaha pemasaran kami pada dasarnya terdiri daripada memastikan bahawa kita menjaga jenama yang kita persetujui - warna, kata-kata, dan lain-lain - secara konsisten dan bersama-sama berkongsi kemas kini di media sosial.

Nasib baik, saya mempunyai banyak pengikut di YouTube, LinkedIn, dan platform lain di mana saya dapat meminta sukarelawan dan mendapat minat masyarakat terhadap program kami.

Perpustakaan awam juga bermanfaat untuk menjangkau pelbagai komuniti dan menarik pelajar yang mungkin tidak pernah kita jangkau sebaliknya.

Ketika kita berkembang, kita mungkin mulai memperluas jangkauan media sosial kita, tetapi dengan anggaran yang terhad sekarang, kita hanya mendapat daya tarikan secara organik.

Siaran Langsung Jauh

Menghidupkan strim langsung jauh telah mencabar. Sambungan internet kadangkala merosot, dan terdapat keluk pembelajaran untuk pelajar dapat menggunakan perisian tersebut.

Perselisihan telah menjadi pilihan yang baik untuk kami, kerana kami dapat mengadakan live streaming di dalam aplikasi di mana semua sembang kami dan semua yang lain berada. Dengan cara ini, kita hanya perlu menerangkan bagaimana menggunakan satu perisian.

Di samping itu, Discord membolehkan kami menyaring pangsa dengan hingga 50 orang pada satu masa di ruang sembang suara. Dan itu sahaja secara percuma! Kami melihat Zoom dan beberapa alat lain, tetapi kami akan tetap berpegang pada Discord sehingga kami memerlukan - dan mampu - sesuatu dengan lebih banyak ciri.

Menggabungkan & Membiayai

Kami ingin mula meminta syarikat dan orang untuk membiayai jadi kami harus menggabungkan sebagai bukan keuntungan tahun lalu. Di AS, proses ini memakan masa sekitar enam bulan. Kami pertama kali mendaftar sebagai syarikat di negeri kami dan kemudian membuat dokumen perniagaan dan memohon status bukan keuntungan dengan kerajaan persekutuan.

Pada awal tahun ini, akhirnya kami mendapat pengesahan bahawa kami adalah organisasi bukan untung 501c3! Sekarang kita berusaha mencari cara untuk mendapatkan dana dan mengambil derma. Kami akan menambah butang 'donate' ke laman web kami dan kami juga menghubungi syarikat-syarikat untuk meminta sumbangan yang lebih besar. Terdapat juga beberapa perbincangan dalaman mengenai apakah crowdfunding adalah idea yang baik atau tidak.

Adakah anda mempunyai cadangan untuk kami di kawasan ini? Sila tinggalkan komen mengenai artikel ini atau hubungi kami di [email protected]

Alat Komunikasi

Forum

Seperti yang telah disebutkan sebelumnya, kami mulai menggunakan forum Wacana, tetapi mendapati bahawa sukar untuk dijaga dan tidak memenuhi keperluan kami. Orang sukar menggunakannya, terutamanya di telefon bimbit. Kami juga menghadapi masalah untuk mendapatkan kakitangan dan pelajar untuk log masuk dan memeriksanya dengan kerap sehingga menjadikannya usaha yang sewajarnya. Itulah sebabnya kami menyingkirkan forum dan memindahkan keseluruhan program kami ke Discord.

Tidak setuju

Kami kini menyediakan pelayan Discord untuk seluruh sekolah pengekodan! Kami menggunakannya untuk menganjurkan kuliah langsung - kami boleh memuatkan sehingga 50 orang dalam sembang suara dan berkongsi skrin dengan mereka pada masa yang sama, menguruskan pelajar, mengatur aktiviti sukarelawan, pembimbing jurulatih, menjawab soalan, melakukan projek kumpulan, mengkaji semula portfolio, dan menjalankan tugas pentadbiran.

Memiliki segalanya di satu tempat adalah keputusan terbaik yang pernah kami buat. Bukan sahaja kos kami lebih rendah, tetapi menjadikan pentadbiran program menjadi lebih mudah. Semua orang yang perlu kita berinteraksi sama ada sudah menggunakan Discord, atau hanya perlu dijemput ke Discord :)

Pengijazahan

Kami mempunyai rancangan besar untuk melakukan graduasi secara langsung untuk pelajar tahun ini. Sayangnya, kerana COVID-19, rancangan itu terpaksa dibatalkan. Kami harus membuat keputusan dengan menghantar sijil kepada pelajar yang menyelesaikan program ini dan memberikan tepukan (maya) kepada semua orang untuk menyelesaikannya.

Sekarang kerana kelas kami maya, kami ingin dapat melakukan sesuatu yang menyeronokkan untuk tamat pengajian kohort kedua kami pada akhir bulan Ogos. Adakah anda mempunyai idea? Beritahu kami jika anda melakukannya.

Kesimpulannya

Menyatukan program ini mungkin merupakan perkara paling sukar yang pernah saya lakukan. Ini banyak kerja tetapi sangat bermanfaat. Ia boleh mengubah hidup pelajar.

Bukan hanya saya: Ada sekumpulan orang yang membantu dan semua ini tidak akan berlaku tanpa mereka.

Saya ingin mengucapkan terima kasih khas kepada Jared Wilcurt, Casssandra Bautista, Marianne Mckenzie, Perpustakaan Awam Indianapolis, freeCodeCamp, dan semua sukarelawan kami yang hebat - semuanya penting dalam menyusun program ini.

Kami sedang mengusahakan sumber terbuka kurikulum yang kami gunakan - slaid, projek, cabaran freeCodeCamp, bahan tambahan, dan sebagainya. Memerlukan sedikit masa untuk menyatukan semuanya dalam format yang bagus, tetapi bersabarlah, kami akan menyampaikannya kepada sesiapa yang berminat tidak lama lagi :)

Saya berminat dengan pemikiran anda. Adakah anda mempunyai idea untuk perkara-perkara yang dapat kita lakukan dengan lebih baik pada masa akan datang? Tolong hubungi saya dan beritahu saya.

Twitter saya: @gwen_faraday

YouTube Saya: Faraday Academy

Laman Web Program: freecodeschoolindy.com