Anda Memerlukan Kit Permulaan JavaScript

40 Sebab Mengapa…

Ini adalah era keletihan JavaScript. Inovasi dan pemecahan JavaScript menjadi begitu berterusan sehingga sukar untuk mengetahui di mana hendak bermula ketika memulakan projek baru. Tetapi tidak semestinya seperti ini.

Bagaimana jika pasukan anda mempunyai persekitaran pengembangan maklum balas yang kaya dan cepat? Bagaimana jika setiap kali anda memulakan projek JavaScript baru, anda mendapat kumpulan, transpiling, ujian automatik, pengurangan, cache busting, integrasi berterusan dan banyak lagi secara percuma ?

Bermula dari awal tidak lagi praktikal. Terdapat terlalu banyak amalan terbaik untuk dijejaki oleh mana-mana individu. Era starter kit ada di sini.

Saya baru menghabiskan tahun lalu untuk meneroka topik ini secara terperinci. Penyelidikan saya berakhir dengan kursus baru yang komprehensif yang menyelami bagaimana pasukan anda dapat membuat persekitaran pengembangan JavaScript yang kaya dari awal.

Anda Memerlukan Starter Kit

Mengapa ini sangat penting? Kerana jumlah keputusan yang perlu dipertimbangkan oleh pembangun JavaScript hari ini sangat besar:

Itu lebih dari 40 keputusan. Saya tidak dapat memuatkan semuanya dalam satu slaid Powerpoint. Senarai ini panjang sehingga kebanyakan pasukan mengabaikan puluhan masalah penting . Saya berunding dengan pemaju kelas atas di seluruh dunia dan melihat tema umum: Ujian automatik sangat jarang berlaku. Seperti pengurangan, cache busting, bundle split, linting dan banyak lagi.

Inilah sebabnya:

Pembangun JavaScript begitu terharu sehingga mereka mengabaikan peluang besar untuk meningkatkan kualiti, meningkatkan prestasi, dan mengautomasikan kesakitan.

Sering kali, pembangun memilih jalan yang paling rendah. Ini bermaksud kebanyakan kebimbangan di atas tidak diambil kira.

Ini adalah masalah klasik: Memotong sudut dalam jangka pendek melambatkan kita dalam jangka masa panjang.

Penyelesaian

Langkah pertama menuju penyelesaian adalah mudah: Jadualkan pertemuan pasukan dengan agenda mudah:

  1. Apakah titik sakit JS kami?
  2. Adakah kita akan mendapat manfaat daripada kit pemula JS?
  3. Adakah kita akan mendapat manfaat daripada aplikasi demo?

Jawab soalan-soalan ini, dan anda akan mempunyai arahan yang jelas untuk membuat kit pemula JavaScript anda sendiri. Sudah tentu, terdapat banyak plat dandang, penjana, alat pemula di web. Itu adalah permulaan yang baik.

Tetapi pada hakikatnya, setiap pasukan mempunyai keperluan dan pendapat yang unik, jadi kebanyakan pasukan mendapat banyak keuntungan dengan membuat starter kit mereka sendiri. Walau apa pun, terokai beberapa plat dandang yang popular untuk perpustakaan atau rangka pilihan anda. Tetapi saya cadangkan bermula dari awal, gunakan kegemaran anda sebagai inspirasi. Ini memastikan anda memahami bagaimana semuanya berfungsi.

Saya melalui senarai panjang pilihan dan membina pengembangan JavaScript yang kuat dari awal dalam "Membangun Persekitaran Pembangunan JavaScript" di Pluralsight. Kursus ini adalah buku panduan 40+ keputusan yang perlu anda pertimbangkan semasa membina persekitaran anda sendiri.

Terinspirasi? Saya ingin melihat apa yang anda bina!

Cory House adalah pengarang banyak kursus mengenai JavaScript, pengekodan bersih, seni bina dan banyak lagi mengenai Pluralsight. Cory adalah perunding utama di reactjsconsulting.com, seorang Arkitek perisian di VinSolutions, Microsoft MVP, dan melatih pembangun perisian di peringkat antarabangsa mengenai amalan perisian seperti pembangunan front-end dan pengekodan bersih.