Panduan Native React

React Native

React Native adalah kerangka rentas platform untuk membina aplikasi mudah alih yang dapat berjalan di luar penyemak imbas - paling sering aplikasi iOS dan Android

Aplikasi ini dapat digunakan untuk membangun aplikasi pada perangkat Windows, OS desktop, dan aplikasi Apple TV juga, tetapi panduan ini hanya akan mencakup tujuan yang paling umum - aplikasi Android dan iOS.

Isi kandungan

  • Apa itu React Native?
  • Sebab untuk memilih React Native
  • Cara Bermula dengan React Native

Apa itu React Native?

React Native berada di antara aplikasi asli dan hibrid pada spektrum aplikasi mudah alih. Antara muka pengguna yang anda buat sepenuhnya asli dan prestasi keseluruhan aplikasi hampir sama baiknya dengan menulis aplikasi asli.

Ini juga memberi Anda fleksibilitas untuk menyisipkan tampilan web (halaman web) atau kod asli (Java / Kotlin untuk Android, Objektif C / Swift untuk iOS) di dalam aplikasi anda di mana sahaja yang anda mahukan.

Ini mengikuti corak yang sama dengan React di mana paparan (apa yang anda lihat di layar) diberikan dari fail JavaScript. Perbezaannya ialah ia menyediakan API sendiri untuk menangani paparan mudah alih asli berbanding DOM di web.

Sekiranya anda keliru tentang bagaimana ini berfungsi, ikuti panduan ini di freeCodeCamp dan ini akan membawa anda langkah demi langkah melalui konsep-konsep ini.

Sebab untuk memilih React Native

  1.  Kegunaan semula kod - Ia menggunakan satu kod berdasarkan yang dikongsi antara kedua platform.
  2. Gunakan semula alat dan kemahiran web  - Gunakan kembali pengetahuan, alat dan utiliti JavaScript sepertiaxios, Redux, dan perpustakaan lain yang tidak memerlukan DOM dari web.
  3. Dioptimumkan untuk produktiviti pembangun  - Dilengkapi dengan ciri seperti muat semula modul panas / langsung dan alat pemaju krom untuk menyahpepijat keluar dari kotak!
  4. Prestasi  - Berfungsi lebih baik daripada kerangka aplikasi hibrid seperti Ionic dan Cordova kerana tidak menggunakan paparan web.
  5. Sokongan korporat  - Banyak syarikat menyokong dan menyumbang kepada React Native termasuk Walmart, Airbnb, Wix, dan, tentu saja, Facebook.
  6. Komuniti  - React Native mempunyai komuniti yang besar (dan berkembang) dengan lebih daripada 1500 penyumbang kepada projek teras dan ribuan lagi yang menyumbang kepada pelbagai perpustakaan.
  7. Pengalaman pengguna yang lebih baik  - React Native menggunakan kod JavaScript untuk membuat komponen asli dari OS telefon anda. Dengan kata lain, antara muka pengguna (UI) aplikasi sepenuhnya asli!
  8. Merentas Platform - Kaedah hebat untuk membuat prototaip dan menjimatkan masa semasa membina antara muka pengguna sejagat atau aplikasi mudah alih khusus platform yang dapat dijalankan pada kedua-dua peranti iOS dan Android.

Cara Bermula dengan React Native

Terdapat dua kaedah mudah untuk memulakan React Native. Bergantung pada keadaan anda, seseorang boleh menjadi pilihan yang lebih baik untuk anda.

  1. Buat React Native App- Mirip dengan Buat React App, aplikasi ini berjalan dan berjalan menggunakan terminal.
  2. Ekspo - Terbaik untuk membuat prototaip aplikasi atau jika berada di tahap lebih awal Dengan menggunakan Expo, anda bahkan boleh membuat aplikasi cepat menggunakan ciri seret dan lepas dari snek.expo.io di penyemak imbas.

Lebih banyak sumber mengenai React Native:

  • Cara membina aplikasi mudah alih dengan React Native
  • Komponen Fungsi vs Kelas di React Native
  • Cara menguji React Native Apps dengan Jest dan Enzyme