Mengapa Laravel adalah Kerangka PHP Terbaik untuk Digunakan pada tahun 2020

Sebilangan besar laman web - hampir 135,000 - telah dibina di Laravel daripada kerangka kerja PHP yang lain. Jadi mengapa perkara ini berlaku? Mari kita ketahui.

Peraturan Laravel

Laravel mendapat skor lebih baik daripada kerangka web lain kerana ciri canggih dan alat pengembangannya yang memudahkan pengembangan aplikasi web yang cepat.

Laravel juga membantu pembangun laman web mempermudah proses pembangunan mereka dengan kod yang bersih dan boleh digunakan semula. Ini adalah salah satu dari beberapa kerangka kerja yang mempunyai fleksibiliti dan ciri yang kaya untuk menjadikannya platform yang sempurna untuk membuat laman web dan aplikasi dalam talian.

Bahagian Pasaran Laravel

Syarikat yang menggunakan Laravel paling sering menggunakan perkhidmatan teknologi maklumat, harta tanah, dan industri runcit.

Sekarang, mari kita pelajari beberapa kelebihan teknikal Laravel dan mengapa ia masih merupakan kerangka PHP terbaik untuk digunakan pada tahun 2020 untuk pembangun perisian.

1. Senibina MVC Untuk Sokongan & Prestasi Luar Biasa

Laravel dilengkapi dengan corak seni bina model-view-controller (MVC). Ia mudah digunakan dan dengan itu menawarkan cara yang sangat mudah untuk membina aplikasi perniagaan besar atau kecil. Dengan itu, pengrajin web dapat mengatur projek besar dengan lebih daripada lima fail untuk peningkatan pemeliharaan.

Apabila anda perlu mengusahakan projek besar, anda harus menghadapi banyak kod yang tidak tersusun. Menggunakan MVC dapat mempermudah struktur pengkodan anda dan memudahkan anda bekerja.

Sokongan MVC juga memudahkan mencari fail di direktori logiknya ketika mengerjakan projek besar. Dengan itu, anda dapat mengawal proses bagaimana aplikasi anda muncul di dunia nyata, sehingga anda dapat memperbaik aplikasi untuk tujuan penjenamaan.

2. Mesin Templat Untuk Susun atur Yang Luar Biasa

Tugas pengaturcaraan sering melibatkan penggunaan mesin templat yang berfungsi sebagai alat untuk menangani banyak data teks dalam aplikasi web. Secara ringkas, mesin templat menghubungkan model data, memproses kod yang diberikan dalam templat sumber, dan mengarahkan output ke file teks atau aliran tertentu.

Laravel dilengkapi dengan enjin templat Blade. Ini adalah mesin templat yang kuat, ringan, dan pra-pemasangan yang membantu pembangun web membuat proses pembangunan berjalan lancar dan mudah dengan susun aturnya yang luar biasa.

Mesin templat Blade membolehkan paparan data dan memperluas susun atur tanpa mempengaruhi prestasi dan kelajuan aplikasi. Ia membantu anda membuat susun atur yang inovatif dan menakjubkan menggunakan ciri penyemaian kandungan.

Selain itu, ia menyediakan struktur tersendiri untuk membuat dan melihat fail yang merangkumi pernyataan bersyarat dan gelung. Anda juga boleh menggunakan templat induk untuk membuat susun atur sederhana yang dapat diperluas oleh fail lain.

3. Artisan CLI Untuk Perintah Sangat Mudah & Cepat

Laravel mempunyai antara muka baris perintah Artisan (CLI) sendiri yang membolehkan anda membuat proses pengembangan anda mudah, mudah, dan cepat. Ia menggunakan komponen Symfony Console yang kuat untuk membina aplikasi. Alat ini juga membantu dalam migrasi data, pengurusan pangkalan data, dan anda dapat membuat kod kerangka, model, pengawal, dan banyak lagi.

Alat Artisan Laravel menghilangkan tugas-tugas pengekodan yang membosankan dan berulang-ulang yang sebelumnya perlu dilakukan oleh pembangun secara manual. Selain itu, dapat digunakan untuk menghasilkan file MVC dan mengatur konfigurasi data dengan membuat perintahnya sendiri.

Ini adalah salah satu daripada beberapa jenis Artisan yang terdiri dari semua item yang didokumentasikan yang diperlukan untuk perkhidmatan pengesahan aplikasi.

4. ORM fasih Untuk Interaksi Mudah Dengan Pangkalan Data Aplikasi

Anda boleh meningkatkan prestasi aplikasi perniagaan dengan mudah menggunakan Model di Laravel. Ini adalah satu-satunya kerangka kerja PHP yang menyediakan cara mudah untuk membangun dan menyesuaikan model-model ini dengan menggunakan Eloquent ORM.

ORM bermaksud mapper objek-relasional, dan Laravel's Eloquent ORM sangat hebat. Seperti namanya, ini membolehkan anda menjaga interaksi yang mudah dengan objek pangkalan data aplikasi anda menggunakan sintaks yang fasih atau ekspresif.

Ini adalah salah satu alat ORM terbaik untuk pembangun web, kerana ia membolehkan mereka melakukan pertanyaan pangkalan data dengan sintaks PHP sederhana. Oleh itu, tidak perlu menghabiskan banyak masa untuk menulis kod kompleks dalam SQL, yang akan menjimatkan banyak masa.

5. Ciri Pengujian Aplikasi yang mencukupi

Laravel hadir dengan sekumpulan fitur khusus untuk melakukan ujian unit pada aplikasi web / aplikasi mudah alih anda melalui PHPUnit. Ia secara automatik menyiapkan fail phpunit.xml untuk melakukan pengujian unit dalam pengembangan web.

Ia menjalankan ujian pada dua direktori termasuk Feature dan Unit. Yang pertama, Ujian unit, adalah untuk bahagian pengekodan kecil. Ujian ciri adalah untuk pangkalan kode yang lebih besar dengan beberapa objek.

Laravel dapat menjalankan banyak ujian unit pada masa yang sama untuk memastikan semua perubahan baru anda diuji dengan betul. Oleh itu, ketika menguji aplikasi anda, ujian unit lebih baik kerana memudahkan pembangun melakukan pengujian aplikasi.

Sekiranya digunakan dengan betul, ciri pengujian Laravel menjadikan aplikasi anda bebas bug dan sangat berprestasi.

Kos Laravel lebih rendah jika dibandingkan dengan kerangka kerja PHP yang lain kerana ciri-ciri seni bina MVC dan Unit testing. Ini membolehkan pembangun web membina aplikasi perniagaan yang boleh diskalakan dan dalam anggaran terhad.

Mengakhiri

Anda boleh mencuba lebih banyak ciri baru Laravel 7.12 seperti Truehosts Middleware, fungsi foundation, kaedah rebinding, dan penggunaan URL lalai dalam Routing. Truehosts Middleware, misalnya, membolehkan anda membuat sebahagian besar logik. Anda juga boleh memperbaiki kesalahan pengekodan menggunakan kaedah rebinding dan URL lalai dalam penghalaan.

Ini adalah beberapa ciri baru Laravel 7.12 yang akan meningkatkan prestasi, fungsi, skalabilitas, dan keselamatan aplikasi web anda. Jadi sekarang saya harap anda merancang untuk membuat aplikasi berasaskan web Laravel pada tahun 2020!

Ingin mengupah pemaju Laravel yang mahir? Pasukan saya di Syncrasy Tech mempunyai beberapa perkhidmatan terbaik untuk anda tawarkan untuk pembangunan web.

Saya harap artikel ini berguna dan dapat membina aplikasi web yang hebat hari ini. Sekiranya anda sangat menyukai siaran ini, sila kongsi di semua platform media sosial.

Terima kasih untuk membaca!