10 aplikasi pengecam wajah terbaik untuk Android dan iOS

Berikut adalah beberapa aplikasi terbaik untuk pengecaman wajah dan biometrik cap jari. Ini dapat membantu melindungi perisian dan Android anda dan - dalam beberapa kes - peranti iOS.

# 1. FaceLock

Pengecaman wajah mungkin bukan jenama baru tetapi aplikasi FaceLock adalah aplikasi percuma yang melindungi aplikasi anda yang lain hanya menggunakan wajah anda. Facelock adalah satu-satunya kunci untuk membuka kunci fail anda yang sangat sulit dan aplikasi yang sering digunakan.

Setelah pemasangan aplikasi, aplikasi akan menavigasi dan memberi petunjuk ke menu utama yang mempunyai senarai pilihan, yang memungkinkan anda menyesuaikan prestasi aplikasi.

Untuk mengaktifkan fungsi FaceLock, anda hanya perlu mengklik pada pilihan "Enable FaceLock". FaceLock akan mula melakukan tugasnya setiap kali seseorang cuba mengakses aplikasi yang dibatasi pada telefon anda, menguncinya jika merasakan ada penceroboh.

Terdapat versi percuma dan berbayar dan mempunyai versi pro FaceLock.

# 2. Kunci Sebenar

True Key by Intel Security Productivity membebaskan anda daripada perlu memasukkan kata laluan panjang untuk mengakses aplikasi. Sekiranya tidak mengenali wajah anda, ia akan meminta biometrik cap jari untuk akses lebih lanjut.

Setelah anda log masuk dengan aplikasi True Key dengan kaedah pilihan anda, peranti anda akan mempercayai anda.

# 3. CariFace

FindFace mengenal pasti dengan ketepatan dan kebolehpercayaan 70%. Sekiranya anda mengambil gambar orang asing, anda kemudian dapat mengetahui siapa orang itu melalui profil media sosial mereka. Buat masa ini, ia berfungsi dengan VK, rangkaian sosial Rusia yang popular.

FindFace digunakan terutamanya untuk pengenalan, pengesahan, dan dokumentasi. Ia dapat mencari 250 juta wajah dalam 0.3 saat. Ini mengekalkan kadar ini, dan itu adalah kriteria penting untuk prestasinya.

Baru-baru ini mencapai 95% ketepatan dalam beberapa keadaan, berkat rangkaian saraf yang dilatih hingga hampir sempurna. Dengan API merentas platform, API dapat berjalan di mana-mana aplikasi web, mudah alih atau desktop.

# 4. FaceVault

Ini hanya berfungsi dan memastikan keselamatan untuk iPhone, iPad, dan iPod. Aplikasi yang dikenali sebagai FaceVault memberikan pengenalan wajah, kemudian membuka kunci peranti iOS untuk apa-apa ciri yang melampaui yang membenarkan gerakan slaid-to-share.

FaceVault menggunakan kamera menghadap depan peranti anda untuk mengimbas wajah anda. Walaupun anda memakai alat solek atau cermin mata, wajah anda dapat dikesan dengan mudah.

Sekiranya tidak dapat mengesan wajah anda, anda akan beralih ke mod lain, di mana anda dapat membuka kunci aplikasi dengan kod berasaskan corak.

# 5. Pengesanan Muka

Kunci skrin FaceDetection adalah aplikasi kunci skrin pengesanan wajah keselamatan tinggi yang lain, yang merupakan aplikasi yang sesuai untuk privasi dan keselamatan harta digital anda.

Aplikasi Pengesanan Muka akan membiarkan kunci telefon anda dibuka hanya apabila ia mengesan wajah anda. Anda boleh menggunakan kunci skrin Pengesanan Wajah untuk mengunci aplikasi individu anda dan juga kunci skrin. Tetapi ada juga pilihan kata laluan jika pengecaman wajah gagal.

Anda harus melatih telefon anda untuk mengenali wajah anda sebelum dapat mengunci skrin anda. Ini adalah proses sekali sahaja. Ia akan meminta anda menetapkan tahap keselamatan anda menjadi rendah, sederhana atau tinggi. Langkah seterusnya adalah mengaktifkan atau menonaktifkan kunci skrin mengikut pilihan anda dan menetapkan kata laluan.

# 6. Pengecaman wajah Luxand

Luxand membolehkan anda mengetuk wajah yang dikesan dan memberikan namanya. Aplikasi ini kemudian akan menghafal wajah itu dan mengenalinya pada masa akan datang.

Luxand pada dasarnya digunakan untuk sistem pengenalpastian wajah, pengawasan, masa dan kawalan, yang menggunakan pengenalan biometrik untuk analisis yang lebih tepat dengan tahap keselamatan tempatan yang tinggi.

# 7. Skrin Kunci Muka

Aplikasi ini melatih wajah anda dan secara automatik mengenali anda. Anda tidak memerlukan kemahiran teknikal untuk dapat menggunakannya. Cukup tetapkan kata laluan anda dan tandai kotak untuk mengaktifkannya pada skrin kunci anda.

# 8. Muka AppLock

Aplikasi ini mengunci semua aplikasi yang ingin anda rahsiakan. Ini memastikan bahawa hanya anda yang dapat mengakses maklumat peribadi anda.

Ia menggunakan wajah anda sebagai kunci biometrik untuk membuka kunci aplikasi anda.

# 9. Muka Oasis

Oasis Face adalah penyelesaian yang disahkan untuk kunci skrin yang menggunakan pengecaman wajah biometrik. Ini mengurangkan keperluan kata laluan dan prosedur log masuk yang lain.

Oasis Face mempunyai SDK platform silang yang lengkap. Ia juga mempunyai perpustakaan yang dioptimumkan untuk peranti mudah alih iOS dan Android.

Ia dilengkapi dengan ketepatan dan keaslian yang lebih tinggi daripada kebanyakan aplikasi lain yang saya senaraikan di sini, dan penyelenggaraan sangat sedikit diperlukan. Ia bahkan mempunyai seni bina modular untuk menilai prestasi pengesahan wajahnya untuk peranti mudah alih dan sisi pelayan.

# 10. Papan nama

Ini adalah aplikasi yang mengenali dan membuka kunci skrin anda melalui profil dalam talian atau awam anda. Ia berjalan pada Android dan iOS.

facialnetwork.com kini mengusahakan teknologi yang dapat mengimbas dan mengesahkan gambar profil dari aplikasi temu janji dalam talian dan banyak lagi. Bahkan mungkin mengenali wajah dengan melihat gambar yang kabur. Ia juga dapat mencari pekerjaan, usia, dan membawa anda ke akaun media sosial mereka secara langsung dalam masa nyata.